петак, 28. децембар 2012.

Baklava

Svako ima svoju omiljenu baklavu, ja ih imam nekoliko i podjednako svaku jednu volim… ovaj recept sam isprobala od moje drage prijateljice i svakom bih ga preporučila.

                               Pa da krenemo….



Sastojci:

500 g kora za baklavu
300 g mlevenih oraha
300 g seckanih oraha
100 g mrvica
100 g suvog grožđa
150 ml ulja
100 g otopljenog putera

Sastojci za agdu:

500 g šećera
500 ml vode
1 limun isečen na kolutove
sok od limuna
1 kesica vanilinog šećera


Priprema:

Prvo skuvati agdu.

U šerpici staviti vodu. šećer, limunov sok, kolutove limuna  i vanilu i pustiti da provri i kad provri kuvati dok se šećer i voda ne ukuva da dobijete gust sirup. Ja sirup uvek pravim više jer volim da mi je baklava  sočna.Ostaviti da se ohladi.

U pleh u kome ćete praviti baklavu staviti jednu koru, poprskati je sa uljem, staviti drugu preko i nju poprskati sa uljem i tako uraditi sa prve 6 kore i onda staviti smesu od obe vrste oraha,suvog grožđa i mrvica, koje ste prethodno izmešali….ja sam imala tačno 24 kore u pakovanju i podelila sam ih na 4 dela tako što sam na prvi deo stavila 6 kora pa sam stavila trećinu smese od oraha i prezla, drugi red ponovo 6 kora, svaku koru poprskati sa uljem pa preko staviti drugu trećinu mešavine oraha i preko njih opet 6 kora,koje svaku trebate poprskati sa uljem, i na kraju staviti zadnji deo mešavine oraha. Završiti sa preostalih 6 kora koje ćete poprskati sa uljem.

Složenu baklavu iseći po želji na kocke ili ramboide,preliti je sa otopljenim puterom i peći u prethodno zagrejanoj rerni na 250*C i čim stavite složenu baklavu smanjiti temperaturu na 180*C i peći dok vam fino ne porumeni.

Toplu baklavu preliti sa hladnim sirupom i ostaviti preko noći da se dobro ohladi i upije sav sirup.

Jasnina baklava 004

Uživati u njoj sledećeg dana ( ako izdržite tako dugo da je ne probate ).

Prijatno!!!!

Jasnina baklava 005

8 коментара:

  1. Ne da volim, obožavam baklavu, s puno oraha mmmh... Sjajan recept, divan u tvojoj izvedbi!:)

    ОдговориИзбриши
  2. Uh hvala draga Tanja. Ja ne volim kolače ali baklavu ne bih propustila a ni tulumbe. Topli pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  3. Odlicno izgleda i vidim da ima manje kora nego original a i bolje je pecena a ja bas takvu volim samo mi se cini da ima malo previse vode u sirupu ili tj dva puta je napisano 500 ml ili je to mozda greska

    ОдговориИзбриши
  4. Irenalana, hvala ti puno, napravljena je greška pri kucanju, ide samo 500 ml vode.Danas baš nisam my self ( ne znam čija sam danas )

    ОдговориИзбриши
  5. Draga Zoko, baklava je božanstvena!!Sve najj tebi i tvojima u 2013! Želi astal Kuhinja!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja Vera, od srca ti hvala i Vama neka su srećni Boćićni i Novogodišnji praznici.

      Избриши
  6. Što sam starija sve više volim baklavu, čak su mi se i tulumbe svidjela za koje sam svo do sada govorila da ih nikad ne bih jela.
    Volim ovakve baklave, bez onog fila od jaja i jogurta.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Vela....ja nisam veliki ljubitelj slatkiša ali parčle baklave volim pojesti...tulumbe takođe kad se dobro ohlade.

      Избриши