петак, 8. новембар 2013.

DŽEM OD ŠIPKA

Pre nekoliko godina smo posetili prijatelje naših prijatelja u Thander Bay-u koji je udaljen oko 1400 km od Toronta...mnogo se videlo tokom vožnje, posetili su se još neki gradovi uz put,posetili smo spomenik Terry Fox,vodopad Kakabeka i proveli divno vreme sa veoma dragim ljudima, koje smo tada prvi put sreli. Kada smo pošli dobili smo punu kutiju domaćih džemova, sokova,zimnice..koje je pripremio naš dragi domaćin Franjo. Ove godine nam je stigao još jedan paket sa domaćom zimnocom...djumbir u medu, džem od divljih borovnica,džem od brusnica,sok od borovnica i džem od šipaka...joj koje li radosti koji su nam pružili ovi divni ljudi,Franjo i Drenka. Sada prvi put probam njihov džem od šipaka i zaista je divan...kad smo ih pozvali da im se zahvalino na divnom poklonu, naravno da sam pitala za recept za džem od šipaka,prenosim ga i vama.


Sastojci:

5 kg šipka
1.5 kg šećera

Priprema:

Kad počnete da pravite ovaj džem, naoružajte se strpljenjem.
Birati što možete krupniji šipak,odseći im peteljke i onaj crni deo i ostaviti ih nekoliko dana da omekšaju.

Naliti ih sa vodom i kuvati dok šipak ne omekša a kad omekša propasirati ga kroz mašinu koju koristite za ceđenje paradajza,koja odstranjuje semenke ( koristiti sa dodatkom tečnosti ), ako nemate ovu mašinu možete koristiti ručnu pasirku sa dodatkom tečnosti u kojoj se šipak kuvao,gustu cediljku ili najlon čarape, ali morate cediti 3-4 puta da bi se odstranile sve dlačice. ( i ako koristite pasirku za paradajz obavezno procediti nekoliko puta kroz čarapu,jer ako imate dlačice u tečnisti,možete upropastiti celi džem...znači,tečnost mora biti bez dlačica )
 Na svaki litar tečnosti koristiti 300 g šećera, ako volite slađe,staviti više šećera.

U pliću,veću šarpu, sipati tečnost dodati šećer i kuvati do željene gustoće,mešajući.. Naš prijatelj kuva ovaj džem na plinskom roštilju. ( Negde pročitah da se može kuvati i u rerni )

Ovaj džem nije gust kao ostali džemovi.


  Vruć džem sipati u sterilisane tople tegle, zatvoriti i ostaviti da se ohladi.

Čuvati na hladnom.



Prijatno!!!









19 коментара:

  1. Volim džem od šipka i ovaj baš izgleda prelepo. Mogu misliti kako ste se obradovali:) Divno je imati takve prijatelje.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Nale. Ovo su izuzetno dragi i divni ljudi i jedva čekam da ih vidim ponovo, da li ovde u Torontu ili u Thander Bay-u,nije važno.

      Избриши
  2. Maybe this is one of the most difficult jams, but it's also one of the most delicious! Well done, Zokie, and I really like your "new" blog, it looks so cosy! :)
    Have a nice evening, my dear friend. ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. You are right, my dear friend..if I ever go up there to see them again I will make sure that I go when we can find Rose Hip so we can make this jam together.
      Thank you...I wanted some changes on my blog. Hugs and kisses and have a wonderful weekend.

      Избриши
  3. I dok mi se na sporetu krcka grasak za sjutra sa malo slanine i poljskom kobasicom, ja skoknem do vaseg bloga da vidim sta ima novo:))!! Kao i uvjek vasi predivni recepti. Ovaj me je vratio u djetinjstvo kad sam sa mamom i bratom kupila Sipurak za domaci dzem(tako ga mi zovemo u CG, kod nas je Sipak ono sto kod vas zovu Nar u Srbijji;)). Ne ostavljam komentare cesto ali redovno posjecujem vas blog i svima ga preporucujem:))!!! Svidja mi se novi Blog isto koliko i stari, pozdrav;))!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ajme, Tina moja...od kad tebe nisam "videla".Baš se radujem da si se javila i drago mi je da pratiš moj blog...ti si verovatno jako zauzeta sa tvojim malim momcima, koji su sad već veliki. Od srca ti hvala i pozdravljam te puno. Ljubi te male momke i puno radosti sa njima.

      Избриши
  4. Primetila sam promenu na tvom blogu, predivna naslovna fotka. Bogatstvo je veliko imati takve prijatelje i nikada nije teško prevaliti toliki put i posetiti ih. Dobila si kutiju zdravih poklona, a što se tiče marmelade od šipka, pravila sam je u vreme inflacije i zaista ima puno posla oko nje ali je nenadmašna. Dopada mi se što u ovom receptu ne ide puno šećera jer obično stavljaju 1kg šećera na 1 lit. tečnosti. Probaću ovako jer mi više odgovara da je manje slatko. Mašinu za odvajanje ljuski imam još mi treba jaka volja i vreme...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Zoro. Nikada je nisam pravila jer nisam sigurna da bih uspela ovde nabrati toliku količinu šipka ( možda ga i ima, ali nisam gledala ) i sad kad sam čula koliko je posla oko njega, samo bih iz čiste radoznalosti probala da ga napravim.Znaš i sama onaj osećaj i radost kad nešto sama napraviš a mislim da bi mi ovaj džem bio izazov. Topli pozdrav.

      Избриши
  5. "krvav je put do pekmeza od sipka" govorila je tako moja pokojna baka.. pored pekmeza od sljiva ovo mi je ubjedljivo najdrazi pekmez! i ja sam ga radila sad sa mamom, bas ima dosta posla oko njega, ali isplati se svaki trud.. =)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Joj Jovanka, verujem da je tako...koliko tu posla ima, ali zato je krajnji rezultat pravi užitak. Čula sam da sada ima taj sok da se kupi pa ga kuvaš sama...to je onaj najveći i najgori deo posla, koji bi nmogao da se preskoči.Sigurna sam da bi užitak na kraju bio isti. Topli pozdrav.

      Избриши
  6. Прекрасно е Зори! И аз ще го направя, благодаря ти!

    ОдговориИзбриши
  7. Zorice džem je prekrasan,to mi je najmiliji džem po ukusu,a iskreno nikada ga nisam sama pravila,ali čim se jednom domognem šipka obavezno ću praviti.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ti si Nely kao i ja,nisam ga nikad pravila ali bih, jer tek kad nešto sama napraviš znaš koliki je to posao. Od srca ti hvala i puno pozdrava ti šaljem.

      Избриши
  8. Prirodni domaći džem od šipurka spreman prema tradicionalnoj recepturi!
    Za više informacija posetite našu web prezentaciju http://sipurak.6te.net/Dzem_od_sipurka.html ili nas pozovite na broj telefona: 011/40-60-890

    ОдговориИзбриши
  9. odlična ideja Zoko ... godinama se već pitam ima li nešto drugo, osim one pasirke ..

    sada vidim vodenica za paradajz ... super ... hvala na ovom receptiću ...

    ОдговориИзбриши
  10. zanimame sutra imam skuhanog 8 kila sipka dali moze na sokovnik dase cjedi na stuju

    ОдговориИзбриши
  11. Kenane, ja nisam nikad tako pravila i bojim se da ti dam bilo kakav odgovor za ono što ne znam...možda bi mogao sam da probaš, pa dam kažeš rezultate da svi znamo za sledeći put. Topli pozdrav.

    ОдговориИзбриши