четвртак, 12. март 2015.

Pečene ćufte od mesa i šampinjona

Ćufte nismo odavno jeli,kad sam videla recept od Jasne, ( na coolinarici ) zaista sam želela da ih napravim, jer mi se sos jako dopao, ali nije bilo fer da pišem svoj recept za ćufte a da koristim njen sos.Rešila sam da napravim ove ćufte ovog puta a Jasnine ću kasnije, jer bilo mi je žao da bacim šampinjone, koje sam već kupila. Recept je iz male brošurice koju vam pošalju na kučnu adresu u kojoj reklamiraju razne prozvode i servis za kuću i kućne potrebe ( vi, koji živite u Kanadi, znate o kojim brošuricama pričam )


Sastojci za ćufte:

120 g šampinjona
2 do 3 čena pasiranog belog luka
1 mala glavica ljutike / aljme
450 g mlevenog mesa ( po izboru )
2 do 3 pune kašike prezle
3 pune kašike sitno iseckan peršun
1 jaje
1 mala ljuta papričica ili tučene ljute paprike, po ukusu
po ukusu začini; sveže samleven biber, suvi začin, prstohvat italijanskog začina,so

Sastojci za sos:

1 mala glavica crnog luka
2 čena belog luka
1 konzerva od 800 ml seckanog paradajza
2 do 3 pune kašike pirea od paradajza
100 ml crvenog vina ( umesto vina može i temeljac od supe ili voda )
1 kašičica šećera,ako je potrebno
po ukusu začini; italijanski začin, biber, so, suvi začin
sitno iseckan peršun

Priprema:

Šampinjone očistiti, oprati i osušiti. Staviti ih u secko i sitno ih iseckati.
U zdelu staviti mleveno meso ( ja sam koristila mešavinu svinjetine i teletine, vi koristite koje vi volite ) dodati sitno iseckane šampinjone, sitno iseckanu ljutiku,pasirani beli luk, začine po ukusu, jaje,peršun i mrvice i sve dobro izmešati sa rukom.
Pleh prekriti papirom za pečenje i uključiti rernu na 175°C da se greje.
Rukama napraviti ćuftice, veličine po vašoj želji, ja ih volim kad su manje, otprilike dva zalogaja.
Staviti napravljene ćuftice na pleh i staviti ih da se peku.
Peći ih oko 20 do 25 minuta ili dok nisu pečene, a dužina pečenja zavisi od veličine kuglica.


Originalni recept kaže da se naprave 12 većih ćufti, pre pečenja da se premažu sa BBQ sosom i tek onda da se peku.
Poslužiti ih na malim lepinjicama sa listovima zelene salate uz dodatak ljutog sosa i još BBQ sosa.

Meni se nije dopala ideja da ih poslužim na način na koji su oni predložili pa sam napravila paradajz sos.

U veći i dublji tiganj sipati nekoliko kašika maslinovog ulja, dodati sitno iseckan crni luk i pržiti dok luk ne omekša, dodati pasirani beli luk i pržiti samo dok luk ne zamiriše, dodati konzervu sa seckanim paradajzom, naliti sa vinom, dodati pire od paradajza i dinstati / kuvati dok se sos skoro na zgusne.
Ako vam je sos kiseo ( što puno zavisi od slatkoće paradajza ) dodati kašičicu šećera.
Začiniti po ukusu, dodati ćufte i kuvati još 5 minuta sve zajedno.

Ćufte možete poslužiti sa kuvanim špagetama ili sa pire krompirom...izbor je vaš.
Posuti sa sitno iseckanim peršunom ili bosiljkom.


Prijatno!!!!

15 коментара:

  1. Za prste polizati ručak, sviđa mi se dodatak gljiva u meso mislim da meso dobiva na sočnosti, zabilježim ideju za jedan fini ručak

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Joj Dilajla potpuno si u pravu...ručak je izuzetno bio dobar.Unapred ti hvala.

      Избриши
  2. Анониман12. март 2015. 16:15

    Fantastično Zoki, kod nas livadske gljive navalile , probaćemo i sa ovim!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Joj baš ti zavidim...ja pojma nemam o pečurkama i ne bih se usudila ni jednu da pipnem.

      Избриши
  3. Dopada mi se kompletan rucak ja kad pravim cufte dodam pun secko raznog povrca ali nisam sa pecurkama pravila moracu da probam.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Daniela i ja ih pravim prvi ali ne i zadnji put...nama su se jako dopale.Topli pozdrav.

      Избриши
  4. Одговори
    1. Potpuno se slažem s tobom, nama je izuzetno prijao. Hvala ti, draga moja Petro.

      Избриши
  5. Hvala na jos jednom divnom receptu. Ja vas pratim vec neko vrijeme ovde i na coolinarika. Uz vase recepte ja, kao neko ko je neiskusan u kuhinji, sam naucila mnogo. Ovo ce da bude nas danasnji rucak. Srdacan pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Djurdjice, od srca ti hvala i drago mi je da mogu da pomognem mladim domaćicama u kuhinji. Topli pozdrav.

      Избриши
  6. Recept za moje djecake...a ni ja se ne bih ljutila :-). Divno!

    ОдговориИзбриши