среда, 18. март 2015.

Svadbarski kupus

Nisam veliki ljubitelj kiselog kupusa, više volim slatki kupus, ali muž voli i kad voli, moram da mu ga spremim i kad spremim za njega, jedem ga i ja. 
Mi nikad ne ostavljamo puno kupusa 10 do 12 glavica nam je dovoljno za sezonu, napravimo nekoliko puta sarmu, nekoliko puta skuvamo kupus a ostalo pojedemo na salatu, ali prvo poskidam listove, koje zamrznem i koristim ih kasnije za sarmu, a sredinu ( ja to zovem srce ) pojedemo kao salatu.


Sastojci:

2 glavice kiselog kupusa
mesa po izboru ( ja koristim carsko meso koje je sa malo više slanine suvo meso i još neko meso sa dosta krtine ili sveža rebra, vi koristite ono koje vi volite )
1 velika glavica crnog luka
desetak čena belog luka
5-6 suvih paprika
2 lovorova lista
desetak zrna bibera
3 pune kašike masti
1 kašičica mlevenog bibera ili po ukusu
1 kašika suvog začina ili po ukusu ( budite obazrivi, kupus je slan )
2 kašičice mlevene dimljene crvene paprike

Priprema:

Uzeti širu i dublju šerpu, koju možete da stavite u rernu a ako imate zemljanu šerpu, još je i bolje.
Sa jednom kašikom masti premazati celu šerpu, po dnu i po stranicama.

Luk iseći na sitnije kockice. Suve paprike oprati i ako su velike, preseći ih na pola. Beli luk oljuštiti i ostaviti cele čenove. Meso oprati, osušiti i ako je potrebno, iseći na krupnije komade.

Uzeti jednu glavicu kupusa i iseći na 8 delova, prvo na 4 pa onda ta 4 dela na još pola ili secite onako kako vi volite....kiseli kupus kad se seče trebali bi parčići da budu što veći te ih neko preseće samo na 4, ali moj muž ne voli tako velike parčiće i ja sećem na manje komade.
Tako isečenu glavicu kupusa poređajte svuda po dnu šerpe da pokrije dno.

U manji tiganj zagrejati mast ali da bude dobro vruća, dodati kašičicu mlevene dimljene paprike, ili koju vi koristite i brzo promešajte i sa kašikom sipati preko kupusa, kad sipate kupus treba da cvrči.
Preko pospite sa isečenim lukom i pobacati svuda čenove belog luka,biber u zrnu, staviti lovorov list i preko staviti parčiće mesa da vam prekrije kupus.
Pobiberiti i posuti sa suvim začinom. Staviti preko mesa suvu papriku.

Sad iseći i drugu glavicu kiselog kupusa i poređati svuda preko mesa da vam pokrije meso.

Ponovo zagrejati na isti način kašiku masti i dodati crvenu mlevenu papriku i preliti sa kašikom preko kiselog kupusa.

U tiganj sipati toplu vodu i preliti preko kupusa.

Naliti sa hladnom vodom, ali voda bi trebala da bude ispod nivoa kupusa.

Poklopiti sa poklopcem, ako nemate poklopac za šerpu, pokriti sa alu folijom i dobro je ušuškati okolo.

Uključiti rernu na 150°C, staviti šerpu u rernu i ostaviti da se tako krčka oko 3 sata.
Povremeno pogledati da vam ne uvri previše vode, ako je potrebno doliti...meni nije bilo potrebno jer kupus kuvan na ovaj način ne treba da ima previše tečnosti.

Skuvani kupus poslužiti sa projom ili domaćom pogačom.

Prijatno!!!

2 коментара:

  1. Dok se nisam udala preko Dunava nisam ni znala za ovo jelo. Ali, kad sam probala svidelo mi se i počela sam da ga spremam :) Nažalost, iz zdravstvenih razloga ga više ne jedem, ali ponakad svojima ipak skuvam pun lonac kupusa s puno, puno mesa. Tada suprug kaže da je to meso s kupusom :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jafi, imamo 3-4 familije dobrih prijatelja koji su iz Banata, kod njih se nikad nije jeo kupus na ovaj način, tako da tačno znam šta kažeš...Ja dok sam bila u Srbiji, mama ga je kuvala, na vrlo sličan način, ali sa puno više tečnosti i kuvala ga je na šporetu i nikad ga nisam volela....nisam ni sada neki veliki ljubitelj ali ga jedem. Moj muž kad je jeo juče ovaj kupus mi je rekao...e ovo je svadbarski kupus. Mislim da je caka u tom dugom krčkanju i treba da ima nekoliko vrsta mesa, nešto suvo,obavezno i njemu sam skuvala ogromnu šerpu, tako da će imati da jede ....dok ga ne pojede a meni ga je jednom dosta. Topli pozdrav.

      Избриши