уторак, 28. април 2015.

Kuglof sa sokom od citrusa

Danas smo imali goste na večeri i htela sam nešto jednostavno za desert...


Sastojci:

115 g omekšalog putera
200 g šečera
2 jaja
1 kesica vanilinog šećera
korica od limuna i pomorandže
50 ml sveže isceđenog soka od limuna
50 ml sveže isceđenog soka od pomorandže
10 kapi prirodnog ulja od pomorandže
10 kapi prirodnog ulja od limuna
300 g brašna
pola kašičice soli
8 g soda bikarbone
250 ml kisele pavlake
prah šećer
4 do 5 kašičica džema po ukusu

Priprema:

Pomešati brašno, so i sodu bikarbonu i sve zajedno prosejati. Ostaviti sa strane.
Kalup za kuglof namazati dobro sa omekšalim puterom i pobrašniti i istresti višak. Ostaviti sa strane.
Uključiti rernu na 175°C da se zagreje.

U veću zdelu umutiti šećer, vanilin šećer i omekšali puter u penastu smesu, dodati jaja,izrendane korice od citrusa, ( ovde se može dodati i korica od limete ) prirodna ulja od citrusa ( kod nas se kupuju u bio špajzu ) i sok od citrusa i sve zajedno umutiti.
Dodati kiselu pavlaku i umtiti vrlo kratko, samo da se sjedini i na kraju dodavati po malo prosejano brašno i to sve sjediniti sa spatulom.
Dobićete gusto testo.

Uzeti pripremljen kalup za kuglof i sipati pola količine testa na dno ( moje testo je bilo gusto i sipala sam ga sa kašikom ) po sredini testa sipati kašičicom džem koji volite. ( ja sam koristila džem od borovnica, može od malina, jagoda, citrusa )
Budite pažljivi da džem sipate po sredini testa, u suprotnom će džem iscuriti pri pečenju.


Preostali deo testa opet sipati sa kašikom ali popreko preko džema, tako da testo padne i sa jedne i sa druge strane do ivice kalupa. Kad ste završili sa testom, poravnjati testo, ali vrlo blago, ne pritiskajte.


Peći u prethodno zagrejanoj rerni oko 45 do 55 minuta. Ja sam moj pekla 55 minuta. Proverite sa čačkalicom da li vam je testo pečeno.

Izvaditi i ostaviti 5 minuta u kalupu da se malo ohladi, okrenuti na žicu i ostaviti da se ohladi.


Ohlađen kuglof posuti sa šećerom u prahu i poslužiti sa kafom ili čajem a ako vam šta ostane, ujutru dati deci za doručak, sa čašom mleka.


4 коментара:

  1. Одговори
    1. Hvala Petra...nećeš da veruješ ali smo ga pojeli brže nego što sam ga napravila. Topli pozdrav.

      Избриши
  2. Jako lepo izgleda. Volimo kuglofe ali ih iz nekog razloga retko pravim. Sada si me podsetila da bih mogla da spremim jedan;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne pravim ih ni ja tako često, jedino kad nas ima više, jer onda se brže pojede...volim da napravim nešto da se pojede za dan dva, posle se samo vuče po frižideru, mada to moj muž pojede, ne baci se ništa. Hvala.

      Избриши