недеља, 12. фебруар 2017.

Susam štrudla

Nešto na ovu temu sam pravila ranije, ali ne mogu da se setim ni od koga je bio recept , ni da li je post već ovde napisan ili nije, kad imam malo više vremena pretražiću, pa ako nađem da je recept isti, skloniću ovaj a osvežiti stari. U glavi mi je sećanje kako se ovo pecivo seklo, za ostalo se ne sećam...a ko bi se uopšte i setio posle tolikih silnih recepata koji su prošli kroz moju kuhinju.
Inače ovaj recept nam stiže direktno iz Zrenjanina, od moje cool prijateljice Goce, i ja joj se od srca zahvaljujem na ovoj lepoj slanoj štrudli.
Nešto sam vrlo malo izmenila i napisaću recept onako kako sam ga ja pravila..pa da krenem.


Sastojci:  900 g brašna, 500 ml toplog mleka, 40 g svežeg ili 14 g suvog kvasca, 2 ravne kašičice soli, 1 kašičica šećera, 150 ml ulja,
Za premazivanje testa: 175 g domaće masti,2 žumanca, 1 kašičica soli
i još: 1 jaje, semenke susama, oko 200 g feta sir

Priprema:
U zdelicu staviti polovinu toplog mleka, kašiku brašna,kvasac i kašičicu šećera, dobro izmešati i ostaviti na stranu da se kvasac podigne.

U vanglicu prosejati brašno, dodati 2 kašičice soli, nadošli kvasac, ulje i ostatak mleka i zamesiti testo i ostaviti na toplom mestu da testo naraste. ( ja sam ovde greškom stavila i 1 žumance ..umesto da to žumance ostavim u zdelu da premažem testo, jer su mi belanca trebala za nešto drugo, ja ga greškom ubacim u brašno i sad je bila drama kad sam na kraju tražila to žumance da premažem testo, sve sam živo okrenula i pregledala da nađem to žumance, čak sam i muža zvala da ga traži, jer sam mislila da sam totalno odlepila, što i izgleda da jesam, dok se jednog momenta nisam setila da sam to žumance stavila u brašno....eh taj Švaba što mi se prikrada po nekad u glavi )

Naraslo testo blago premesiti i podeliti na 3 ili 4 ista dela, oblikovati ih u loptu, pokriti i ostaviti da se odmore desetak minuta.

Za to vreme umutiti mast, so i žumanca u ujednačenu masu.

Na pobrašnjenoj radnoj površini, rastanjiti prvi deo testa, koliko god možete tanje i ako imate 3 dela, raspodelite premaz da imate dovoljno za 3 dela.
Ja sam za nas dvoje pravila pola količine od ukupne mase, i testo sam podelila na dva jednaka dela, oko 415g svako.

Premazati celu površinu tasta sa mašću i posuti sa sitno izmrvljenim sirom. ( originalni recept je bez sira, meni se više dopada da sirom, vi pravite onako kako vi volite.
Umotati testo u rolat i staviti na pleh, koji ste prekrili pek papirom.
Sad tako isto uraditi i sa preostalim testom.


Kad ste napravili sve rolate, oštrim nožem zaseći u cik cak pripremljene rolate, ali ne do kraja, dovoljno je da se raseče 1/3 testa. Pokriti i ostaviti da odstoji dok vi grejete rernu na 200°C.
Kad se rerna zagrejala, premazati testo sa umućenim jajetom, u koje možete da dodate i kašiku mleka, posuti susamom ( kod mene crni i beli ) i peći u prethodno zagrejanoj rerni oko 25 do 30 minuta ili dok vam lepo ne porumeni.


Ostaviti na žici da se malo prohladi, kidati parčiće i poslužiti sa jogurtom,kiselim mlekom a kod nas je sa kefirom.

Ako vam ostane, odlično je sledećeg dana, kratko zagrejati u rerni ili mikrotalasnoj, biće kao da ste ga sada ispekli.


Kod mene su se malo više "rascvetali " jer ih nisam stavila jedno do drugog, namerno sam ostavila malo praznine između, vi, kako hoćete.

Prijatno!!!!

4 коментара:

  1. Pa nema veze ako je recept već bio. Valja se podsetiti.Divna štrudla to zaslužuje

    ОдговориИзбриши
  2. Draga Zorice, umesila sam veceras ovu štrudlu od pola mere. Vrlo je ukusna.
    Puno pozdrava

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. i ja sam mesila od pola mere, ali sam se pokajala jer je izuzetno dobra...mesiću je ja opet a tebi hvala i neka vam je prijatno:)))

      Избриши