среда, 4. октобар 2017.

Svečana pogača

Pita me muž sinoć hoću li danas da mesim hleb ili da idemo u prodavnicu da kupimo, znajući koliko on voli domaći hleb, odlučila sam da mu ga umesim



Sastojci:

500 g svenamenskog brašna
2 jaja + 1 belance
2 kašike ulja
1 kašičica šećera
1/2 kašičice sirće/ocat
1/2 kašičice soli ( ako volite slanija testa stavite punu kašičicu )
250 ml toplog mleka
100 g putera (slanog )sobne temperature
7 g suvog kvasca

    Za premazati pogaču:

1 žumance
po želji susam,crni susam, mak, laneno seme
1 kašika mleka

Priprema:

Zagrejati mleko da vam bude toplo, ne vruće, pa u 100 ml meka staviti kašičicu šećera, kvasac i kašiku brašna, sve to izmešati dobro pa ostaviti na toplom da se podigne.

U posudu u kojoj ćete mesiti, sipati brašno i so,sve rukom izmešati, pa na sredinu brašna napraviti udubljenje.

Dodati nadošli kvasac,ulje,jaja i belanac, sirće,ostatak mleka  i sve dobro umesiti. Posuti radnu površinu sa brašnom pa istresti testo i mesiti  sa dodatkom još brašna oko 50 do 100 g u zavisnosti od brašna. kada dobijete lepo glatko i elastično testo, vratiti ga u posudu u kojoj ste mesili, premazati ga sa malo ulja i ostaviti ga na toplom mestu da raste.

Uduplano testo podeliti na 8 loptica, svaku lopticu razvaljati na radnoj površini, ako je potrebno pobrašnite je ( ja nisam jer mi je granit dole i ne lepi se), pa svaku tu površinu premazati puterom, tako ćete uraditi sa tri loptice, četvrtu nemojte premazivati.Tako napravite i sa ostalih 4 loptica, znači da imate dve hrpe po 4 loptice i gornja strana nije premazana puterom ( rasporedite puter da imate dovoljno za sve površine koje premazujete)



 Svaku hrpu od 4 loptice razvući u pravougaonik, premazati sa još malo putera pa je uviti u rolat, tako uraditi i sa druge 4 loptice.



Rolatima odseći krajeve, koje ćete staviti u sredinu pa ostatak rolata seći u zig zag, ili trouglove,i tako ih i ređati u pleh veličine 28cm,koji ste prethodno podmazali hladnim puterom, ako počnete sa širom stranom trougla, sledeći do njega ide sa užom stranom prema zidu plaha i tako do kraja naređati.



Ovako naređane komade, pokriti pa ostaviti oko sat vremena da naraste na toplom mestu.

Naraslu pogaču premazati kuhinjskom četkicom sa žumancem koje ste razmutili sa mlekom i posuti susamom ili šta vam je već po želji.



Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180*C prvih desetak minuta, pa smanjiti na 160*C i peći još dvadeset do 30 minuta, u zavisnosti od vaše rerne.

Nadam se da ćete uživati u ovoj pogači,koliko smo moj muž i ja uživali.

Ja sam moju pogaču pravila od pola smese, jer za nesreću sam imala samo 4 g kvasca u kući, a nije mi se išlo po ovoj hladnoći u prodavnicu i koristila sam pleh prečnika od 20 cm.

Originalni recept je odavde.

Ovu pogaču takođe pravim i kao česnicu za Božić






     Prijatno!!!!

Нема коментара:

Постави коментар