недеља, 17. децембар 2017.

Božićni vanac

Jako mi se dopala ideja venac moje Ruške, koji je ona pravila u slanoj verziji, pa sam složila moje buhtlice u obliku venca, inače sam ovu ideju odavno videla u časopisu Canadian Living ali oni su napravili venac od princes krofnica, ako budem imala vremena, naći ću to staro izdanje i napraviti taj venac, jer mi se ideja jako sviđa. Inače buhtlice se mogu složiti i na klasičan način.


Sastojci:
Džem / umak od brusnica
Sastojci za testo: 600 g + -50 g brašna,175 ml slatke pavlake, 265 ml mleka,korica od 1 pomorandže,60 g svetlo braon šećera,1 kesica vanilinog šećera1 jaje,12 g suvg ili 30 g svežeg kvasca
i još:,1 kašika vode,1 jaje

Priprema: Prvo napraviti džem od brusnica a ako nemate brusnice, koristite neki džem koji je malo kiselkast.
350 g svežih ili zamrznutih brusnica
60 g šećera od trske
korica od 1 pomorandže
60 ml sveže isceđenog soka od pomorandže
30 ml likera od pomorandže,ili po ukusu

Brusnice oprati i ocediti od viška vode.Staviti ih u manju šerpicu,dodati koricu od pomorandže, svež isceđen sok od pomorandže i šećer i staviti da se kuva.
Kad provri, smanjiti temperaturu i kuvati oko desetak minuta, bobice će pucati od toplote a vi sa varjačom možete pritiskati ispucale bobice da se stvori masa kao džem.
Kad je dovoljno gusto, skloniti sa ringle, dodati liker od pomorandže i vratiti nazad na ringlu i promešati,ali nemate potrebe da dalje kuvate.
Ako je preliv previše gust dodavati po 1 kašiku vode da dobijete željenu gustinu.
Ja sam pravila ovaj džem od 500 brusnica jer mi je ostatak bio potreban za drugi recept a vama, ako ostane, možete da prelijete sladoled sa njim ili jednostavno da namažete na parče istostiranog hleba i pojesti uz kafu ili čaj.
Ostatak čuvati u frižideru u zatvorenoj teglici.
Umesto likera od pomorandže možete da koristite pola kašičice ekstrakta od pomorandže.

Zagrejati mleko zajedno sa pavlakom da bude mlako, ne toplo.
Oduzeti jedan deo u koji ćete izmrviti kvasac i dodati kašičicu šećera od ovih 60 g, promešati i ostaviti sa strane da se kvasac podigne.
Ja koristim instant kvasac, koji nije potrebno podizati u toplom mleku.

Prosejati brašno, dodati šećer, koricu pomorandže, vanilu, jaje umutiti u ostatak mleka i pavlake, dodati u brašno i na kraju dodati nadošli kvasac i testo možete zamesiti rukom ili mikserom. Ja sam mesila testo mikserom sa spiralnim nastavcima oko 10 minuta.
Isipati testo na radnu površinu, malo domesiti rukom, i vratiti u zdelu, koju ste blago premazali sa malo ulja.Pokriti i ostaviti na toplom mestu dok se testo ne udvostruči u volumenu.

Istresti testo na radnu površinu, meni nije bilo potrebno ekstra brašno, jer testo je veoma podantno za rad.
Ja sam se igrala sa testom, kao što sam navela u uvodu a vi možete napraviti obične buhtle ili praviti venac.
Ja sam podelila testo na 20 loptica po 56-7 g svaku a možete praviti veće kuglice spolja a manje kuglice unutra, izbor je vaš.
Oblikovati sve kuglice u male loptice.

Uzeti veću tepsiju ako pravite venac, ako pravite buhtlice uzeti pekač veličine 33cm X 23cm i onda podeliti testo na 12 većih kuglica.
Tepsiju podmazati ili, po želji koristiti pek papir. Ja koristim sprej za pečenje.
Rastanjiti oklagijom svaku lopticu u veličini oko 8cm prečnika, staviti punu kašičicu džema i vrlo pažljivo zatvoriti ivice testa i dobro ih ponovo zatvoriti na dnu, blago ih još jednom oblikovati u kugle.
Ako pravite venac, staviti 11 ili 12 kuglica do ivice tepsije a ostatak staviti između njih.
Pokriti i ostaviti da odstoje dok se rerna greje.
Zagrejati rernu na 175 do 180°C.
Premazati buhtlice sa umućenim jajetom i 1 kašikom vode.
Peći ih oko 25 do 30 minuta ili dok vam lepo ne porumene.


Ostaviti da se ohlade jedno desetak minuta, posuti prah šećerom izmešan sa vanilom.
Poslužiti tople sa kafom, čajem, sokom.....


Prijatno!!!

Нема коментара:

Постави коментар